Na osnovu Članova 41.43.51. i 59. Zakona o zapošljavanju i osiguranju za slučaj nezaposlenosti („Sl. glasnik RS“;, br. 36/2009, 88/2010, 38/2015, 113/2017 i 113/2017 – dr. zakon), Odluke o budžetu opštine Osečina za 2023. godinu („opštinski Službeni glasnik“ , br. 8/2022 od 20.12.2022. god), i Lokalnog akcionog plana zapošljavanja za 2023. godinu broj 060-39/2023 od 05.09.2023. godine Opštinsko veće opštine Osečina, na sednici održanoj dana 05.09.2023.godine donosi
ODLUKU
O RASPISIVANJU KONKURSA ZA DODELU SUBVENCIJA ZA SAMOZAPOŠLJAVANJE NEZAPOSLENIM LICIMA U 2023. GODINI NA PODRUČJU OPŠTINE OSEČINA
I OPŠTI USLOVI
Subvencija za samozapošljavanje namenjena je nezaposlenim licima koja se vode na evidenciji Nacionalne službe za zapošljavanje na području opštine Osečina.
Subvencija za samozapošljavanje dodeljuje se nezaposlenom licu u jednokratnom iznosu do 200.000,00 dinara, radi osnivanja radnje ili privrednog društva, ukoliko osnivač zasniva u njemu radni odnos.
Ukupan iznos sredstava predviđen Javnim pozivom u 2023-oj godini iznosi 1.000.000,00 dinara. U toku trajanja javnog poziva nezaposleno lice može samo jednom podneti zahtev za
korišćenje subvencije.
II USLOVI ZA ODOBRAVANJE SREDSTAVA
Pravo na podnošenje zahteva za dodelu subvencije za samozapošljavanje ima lice koje je: – da je lice prijavljeno na evidenciju kod Nacionalne službe za zapošljavanje u trenutku
raspisivanja Javnog poziva/Konkursa za dodelu sredstava;
– ima podnet uredno popunjen obrazac biznis plana.
Pravo na subvenciju za samozapošljavanje ne može se ostvariti u sledećim slučajevima:
– za obavljanje delatnosti poljoprivrednog gazdinstva, udruženja građana i društvenih organizacija;
– za obavljanje delatnosti u oblasti eksploatacije uglja, taksi prevoza, menjačnica, kockanja i klađenja i dr;
– da lice koje podnosi zahtev nije koristilo sredstva po programu samozapošljavanja Opštine u tekućoj fiskalnoj godini i u protekle dve fiskalne godine ili nije realizovalo ugovornu obavezu po nekom od predhodnih programa opštine za istu namenu.
III ZAHTEV ZA DODELU SREDSTAVA
Dokumentacija za podnošenje zahteva:
1) izvod iz evidencije nezaposlenih;
2) poslovni program (biznis plan);
3) predračun/ponuda/ kupoprodajni ugovor/predugovor za nabavku osnovnih sredstava (opreme, uređaja i dr.) ili obrtnih sredstava (sirovine i repromaterijal potrebni za obavljanje delatnosti, alati, oruđe za rad i druga dobra u zavisnosti od delatnosti koju će obavljati); ili građevinskog materijala za adaptaciju poslovnog prostora.
Dokumentacija koja se prilaže pri potpisivanju ugovora o dodeli subvencije:
– fotokopiju rešenja o upisu u registar APR-a ili fotokopija rešenja nadležnog organa o upisu u registar ukoliko nije registrovan u APR-u;
– fotokopija rešenja o PIB-u;
– fotokopija prijave na obavezno socijalno osiguranje;
– fotokopija ugovora o otvaranju računa ili kartice tekućeg računa;
– fotokopija kartona deponovanih potpisa;
– fotokopija lične karte nezaposlenog lica sa evidencije Nacionalne službe za zapošljavanje;
– 2 (dve) registrovane blanko sopstvene menice, bez protesta;
– Menično ovlašćenje ( dobija se u Opštinskoj upravi Osečina );
– pisani pristanak podnosioca zahteva za prikupljanje i obradu podataka o ličnosti ( dobija se u Opštinskoj upravi Osečina );
– izjava nezaposlenog lica sa evidencije NZS o visini dodeljenih svih drugih državnih pomoći
male vrednosti u tekućoj fiskalnoj godini i u protekle dve fiskalne godine ( dobija se u Opštinskoj upravi Osečina ).
IV NAMENA SREDSTAVA
Subvencija nezaposlenim licima sa evidencije NSZ na području opštine Osečina namenjena je za obavljanje novoregistrovane delatnosti, podsticaj razvoju preduzetništva kroz porast broja radnji ili privrednih društava i smanjivanje nezaposlenosti.
V DONOŠENJE ODLUKE
Opštinska uprava opštine Osečina vrši proveru podnetih zahteva, odnosno proveru ispunjenosti uslova Konkursa i priložene dokumentacije, a Opštinsko veće opštine Osečina donosi konačnu odluku o visini sredstava koja će se isplatiti podnosiocima prijava.
Sredstva se raspodeljuju svim podnosiocima prijava, a visina sredstava se odrećuje u zavisnosti od broja podnetih prijava tj. srazmerno broju podnosilaca.
Nezaposleno lice može da registruje i otpočne obavljanje registrovane delatnosti počev od narednog dana od dana podnošenja zahteva, a najkasnije do datuma potpisivanja ugovora.
Registracija i otpočinjanje obavljanja registrovane delatnosti pre donete odluke o dodeli subvencije za samozapošljavanje, ne stvara obavezu na strani opštine Osečina da će subvencija biti odobrena.
VI ZAKLJUČIVANJE UGOVORA
Sa korisnicima sredstava Opština zaključuje ugovor u roku od 30 dana od dana konačnosti rešenja Opštinskog veća o dodeli sredstava.
Ugovor iz stava 1. ovog člana, u ime opštine Osečina zaključuje predsednik opštine Osečina.
Lice je u obavezi da otpočne obavljanje registrovane delatnosti najkasnije do datuma potpisivanja ugovora.
VII OBAVEZE PODNOSIOCA ZAHTEVA NAKON ZAKLJUČIVANJA UGOVORA:
Nakon zaključivanja ugovora podnosilac zahteva dužan je da:
– obavlja registrovanu delatnost u trajanju od najmanje 12 meseci, počev od dana otpočinjanja obavljanja delatnosti;
– ispunjava sve dospele obaveze po osnovu javnih prihoda, u skladu sa zakonom i tome dostavi dokaz opštini Osečina najkasnije 15 dana od dana isteka ugovorne obaveze;
– korisnik je dužan da u roku od 45 dana od dana zaključenja Ugovora sa Opštinom, dostavi kopiju gotovinskog računa koji glasi na ime korisnika sa cenom i količinom kupljene robe/opreme i fiskalni račun koji je sastavni deo gotovnskog računa, ili ugovor za kupljenu robu/opremu ili izvršene usluge koje su predmet investicije (u slučaju da se prilaže ugovor kao dokaz o izvršenoj investiciji, dostavlja se i izvod iz banke od strane lica koje je prodalo robu ili izvršilo uslugu). Dozvoljeno je isključivo zaključivanje predugovora/ugovora sa pravnim licem/preduzetnikom koji pružaju uslugu koja je predmet predugovora/ugovora ili koji u svom radu koristi robu/opremu koji su predmet predugovora/ugovora.
– obavesti opštinu Osečina o svim promenama koje su od značaja za realizaciju ugovora, u roku od 8 dana od dana nastanka promene;
-omogući opštini Osečina praćenje realizacije ugovornih obaveza i uvid u obavljanje delatnosti.
U slučaju da korisnik sredstava ne realizuje obaveze definisane ugovorom, dužan je da vrati iznos subvencije u roku od 15 dana od dana prijema rešenja opštine Osečina o povraćaju sredstava.
VIII OSTALE INFORMACIJE
Obrazac biznis plana može se preuzeti se na sajtu opština Osečina www.osecina.com ili u Kancelariji za lokalni ekonomski razvoj opštine Osečina, na adresi Karađorđeva 78.
Konkurs će biti otvoren od 08.09.2023. godine do 22.09.2023. godine.
Neblagovremena dokumentacija neće se uzimati u razmatranje.
OPŠTINSKO VEĆE OPŠTINE OSEČINA
Broj: 060-39-2023 od 05.09.2023. godine
OPŠTINSKO VEĆE
PREDSEDNIK
Nikola Tomić s.r.